http://forum.davc.nl

Forum van de Dutch American Van Club
Het is nu 28 jul 2014 15:20

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fusee hoesjes
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 20:03 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006 14:42
Berichten: 35
Woonplaats: halfweg
Goedendag vanners!

Ik heb nog een technisch vraagje...

Er zijn 2 onderste fuseekogelhoesjes gescheurd, die moeten natuurlijk vervangen worden (geen speling in de fuseekogel zelf)

Ik neem aan dat het de bedoeling is eerst een krik onder de draagarm te zetten en die een beetje om hoog te krikken zodat de veer (meer) gespannen word.
Dan de moer losdraaien.

Alleen dan vind ik het een beetje riskant worden, kan ik nu gewoon de krik laten zakken tot het schroefdraad eruit springt?

De veer zit los neem ik aan, en voordat de veer door het dak gaat vraag ik het maar eventjes.


b.v.d.

Groeten, Bart

_________________
neemt u me niet kwalijk, ik werk ook maar bij Renault...

GMC Vandura 2500 1988 V8 5.7L LPG

DAVC lid sinds 19 juni 2006


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 23:41 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 maart 2005 01:47
Berichten: 43
Woonplaats: zutphen
DAVC Lidnummer: 0
hallo bart
ik zelf heb al een paar keer de fusee`s los gehad en deed dat zo:

de bus op de brug een grote bok eronder (driepoot) dan fuseebout eraf draaien ,dan de burg omhoog ietsje dat hij net een half centimetertje boven de bok hangt tikken met hamer tegen de zijkanten dan springt hij los!
dan de burg verder omhoog onderste draagarm zakt los ,nieuw hoesje.
brug laten zakken moer erop en klaar.

succes peter

_________________
EEN V8 MOET NIET BROMMEN MAAR GROMMEN.

caddy eldorado,en ander speelgoed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Fusee hoesjes
BerichtGeplaatst: 19 apr 2006 01:56 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Geregistreerd: 09 jan 2005 16:46
Berichten: 266
Bart schreef:

Alleen dan vind ik het een beetje riskant worden, kan ik nu gewoon de krik laten zakken tot het schroefdraad eruit springt?




je moet niet bang zijn dat de veer eruitspringt alleen moet je niet de krik laten zakken tot het schroefdraad eruitspringt want dat gaat-ie uit zichzelf nooit doen....
heb ze bij mij kortgeleden nog gedaan en wel zonder brug : eerst opgekrikt aan de voorkant in het midden ( dus onder de voortrein ) wiel afgepakt en dan stoeptegels ( ga asjeblief niet zitten gevaarlijk doen met een lullig schaarkrikje ofzo want ik heb ooit, en da's wel 20 jaar geleden eens zo'n veer door m'n schuurtje zien vliegen, nou als ik er aan denk hoor ik hem nog fluiten ) onder de draagarm dan KAN er echt niks gebeuren, krik laten zakken tot de draagarm goed op de stoeptegels ( stuk of 4 of 5 ) staat, dan splitpen eruit, moertje eraf de krik die in de midden aan de voorkant stond weer iets omhoog tot de draagarm net loskomt boven de stoeptegels.
dan met de hamer zoals Peter zei een flinke knal zodat-ie loskomt en anders met zo'n speciale vork, als-ie los is doe je de krik nog wat verder omhoog zover dat het draadeind vrij is gekomen van het gat waar-ie in zit, nou nieuw hoesje eroverheen en terug inelkaar schroeven, splitpennetje erdoor en dik in orde, da's snel verdient want geloof maar dat het in de garage een paar cent kost....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2006 11:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jan 2005 02:19
Berichten: 10730
Woonplaats: Drenthe
DAVC Lidnummer: 0
Ik rij een: Depends..
Voordat je de moer er helemaal afdraait, eerst de conus zien los te krijgen, door middel van een fikse klap op de zijkant, of met een vork o.i.d.
Als de conus los gesprongen is, dan pas de moer er helemaal af, alleen dan is het veilig.
Cor

_________________
Ford E150-302-AOD/MarkIII '93
Chevrolet P30-454-THM400/Winnebago'89 LPG [Impco]
Mercedes Benz 380 SE '81 tot 12/'13 op LPG,nu geen €2000 MRB, slechts €120 per jaar
VW Golf 2 '84;BMW 530 LCI Touring E61
Corvette '81


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2006 19:09 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006 14:42
Berichten: 35
Woonplaats: halfweg
Bedankt voor de tips mensen! Ik ga er zaterdag mee aan de slag :)

_________________
neemt u me niet kwalijk, ik werk ook maar bij Renault...

GMC Vandura 2500 1988 V8 5.7L LPG

DAVC lid sinds 19 juni 2006


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  

phpBB.nl Vertaling